Landschap en limonade!

3 juli 2014 - Lepetane, Montenegro

29 juni - Zondag was onze eerste fatsoenlijke dag in het land van de Zwarte Berg. Omdat we zaterdag diep in de nacht gearriveerd waren hadden we nog altijd geen idee hoe alles er uit zag. Toen we na enigszins uitgeslapen te hebben onze tenten verruilde voor de buitenlucht werden we bevangen door de schoonheid van het Montenegrijnse landschap. De groen-beboste bergen die aan hun voet over gingen in het kraakheldere blauwe water van de Kotor Baai zorgden ervoor dat ons vakantie gevoel werd gekwadrateerd! Na ontbijt te hebben gehaald hebben we onze zwempakjes aan getrokken om het zoute water eens stevig te verkennen. Na een paar uur rond gepoedeld te hebben bedachten we dat het tijd was om onze vrienden Adriaan, Jaapjan, Pieffers en Gérard aan de overkant van de baai op te zoeken. Zij zaten al wat langer in Montenegro en hadden onder andere de lokale Heineken voorraad al piraat gemaakt. Om bij hen te komen moesten we eerst de ferry nemen, die overigens gratis is voor voetgangers, en vervolgens de bus naar Kumbor. In Kumbor aangekomen vroegen we de chauffeur of we in Kumbor waren en deze antwoordde dat dat niet zo was. Dus wij bleven zitten. Na verloop van tijd beseften we echter dat we Kumbor toch echt al voorbij waren dus werd de bus op een rotonde stil gezet zodat wij uit konden stappen. We waren inmiddels weer zo ver van Kumbor verwijderd dat lopen niet zou gaan. Na gewacht te hebben op de bus, geprobeerd hebben te liften, bleef er maar 1 optie over, de taxi. Zodoende hebben we dus de taxi genomen naar Gérard en zijn kornuiten en vervolgens met hen de zinderende achtste finale van het WK gekeken. Na de nodige limonade piraat te hebben gemaakt was het alweer middernacht dus hebben we een taxi gebeld en de korte weg naar huis genomen en geslapen als prinsesjes.

1. Marijn:
    5 juli 2014