Mooi, heerlijk, geweldig genieten!

3 juli 2014 - Lepetane, Montenegro

Door Lennard
1 Juli -  Na een heerlijke nacht in ons tentje onder de druiventrossen werden we wakker,  dit keer redelijk aan de vroege kant (voor ons doen).  Want ons plan was om vandaag Kotor te bezoeken.  Dus om kwart voor 9 stonden we al voor de bus te wachten die ons naar Kotor zou brengen.  Na een kwartiertje kwam de bus opdagen en zaten we in de bus, tijdens de bus als heerlijke toeristen broodjes met pasta gesmeerd en gegeten.  Maar na 20 minuutjes kwamen we aan in Kotor en zagen we al 2 giant cruiseschepen al liggen.  Maar het was niet ons plan om daar mee mee te gaan varen,  want we gingen traplopen richting een oud fort.  En na heel wat zwoegen en vooral heel veel zweten (door de behoorlijk warme zon,  wat overigens een understatement is.)  en 1350 treden kwamen we aan bij het fort. Maar we waren al het zwoegen en zweten zo vergeten,  want het uitzicht was helemaal geweldig,  omdat je heel kotor mooi kon zien,  de baai, de haven met cruiseschepen en bergen,  het kon gewoon niet beter!  Na een poosje gezeten en genoten te hebben boven aan was het weer tijd om af te dalen.  Mathieu en ik besloten maar om te gaan rennen omdat het vele malen sneller en beter ging (hoewel we wel veel rare blikken kregen van de mensen die zwoegend  omhoog liepen) dus we waren zo beneden.  We besloten nog wat door Kotor te wandelen omdat het een heerlijk mooi oud stadje was.  Maar het stond nog iets leuks,  of eerder lekkers,  in de planning,  namelijk een burger.  We hoorde van de campingbaas dat dat iets locals was.  Vlakbij het busstation was een tentje waar zo'n burger goedkoop en lekker scheen te zijn. Dus daar hebben we zo'n burger gegeten,  en hands down de beste burger die ik en ik kan denk ik ook voor de andere kan spreken ooit op heb!  Ook omdat je een burger kreeg wat echt goed,  heerlijk dik vlees was op een heerlijk broodje.  Daarnaast kon je qua groeten en saus zelf alles er op doen, dus als je ooit in Kotor komt,  eet die burger!  Toen hebben we busje terug genomen naar de camping en heerlijk gezwommen, terwijl we geweldige GoPro shots hebben gemaakt.  En na heerlijke gedineerd hebben met soep en brood (met zelfgeplukte Maggie uit de tuin van de camping)  zitten we nu aan de kade bij het water terwij ik dit typ.  Dus tot nu toe is Montenegro omzettend mooi,  het is genieten hier!

1. Miko:
    3 juli 2014
    Wow wow wow! Jullie hebben echt een geweldig gave vakantie! Ik geniet volle bak mee met jullie. Heul benieuwd naar de GoPro shots, kom maar op :)
  2. Folkert:
    4 juli 2014
    Wat genieten jullie daar. Krijg ook zin in een broodje burger.
  3. Nadine:
    5 juli 2014
    Jongens jongens jongens wat een leven!! Geniet ervan!! Rijk en ik gaan ook ff een burger eten en we proosten op jullie.
  4. Marijn:
    5 juli 2014
    Heel goed jongens, een uitbreiding van jullie culinaire beleving! Erg gaaf allemaal. Enjoy
  5. Nel Randewijk:
    6 juli 2014
    Dit is wel echt een super vakantie denk ik. Zo'n, water, lekkere burgers, wat wil je nog meer.
  6. Jopie:
    11 juli 2014